Veelgestelde vragen en informatie over betalen en verzenden

1. Waar komen de houtsnippers in de kussens vandaan?

Deze komen van de Oostenrijkse Alpen-den die in de Alpen en de Karpaten groeit. Nadat het hout in Oostenrijk aan de lucht is gedroogd en gezaagd, wordt het naar Nederland getransporteerd en dan pas tot houtsnippers verwerkt. De geur blijft zo optimaal behouden.

2. Hoe lang houdt het kussen zijn slaapbevorderende effect?

Circa 1 jaar. Maar wanneer je het kussen regelmatig opfrist door hem even boven stoom te houden of even buiten te leggen (niet in de regen) dan wordt de geurwerking opnieuw geactiveerd en kan het effect tot twee jaar aanhouden. Losse binnenkussens worden in de webshop verkocht.

3. Is het Snooze Kussen als hoofdkussen bedoeld?

Het XL formaat vervangt het hoofdkussen, de twee andere formaten zijn bedoeld om naast het hoofdkussen of hoofd te leggen. Ouders van baby’s adviseren we om het kussen ergens in het ledikant te plaatsen en niet direct naast het hoofdje.

4. Waar worden de kussens gemaakt?

De binnen- en buitenkussens worden in Nederland met de hand vervaardigd.

5. Waar wordt de stof geprint?

Onze designs laten we met inkt op waterbasis op ecologisch verantwoord katoen in Duitsland printen.

6. Hoe lang is de levertijd van een ZIRB product?

We proberen om alle producten binnen drie werkdagen te bezorgen.

7. Hoe wordt een Snooze Kussen verpakt?

Onze kussens zijn in stevig doorzichtig plastic verpakt en verzegeld en bevat een informatieblad.

8. Hoe weet ik zeker dat ZIRB alpendenolie 100% zuiver is?

De Alpen-denolie die wij aanbieden wordt gewonnen uit het resthout van de Alpen-den door middel van waterdamp. De oogst hiervan is minimaal, alleen aangezien je ongeveer duizend kilo resthout nodig hebt voor slechts één liter olie. Deze oliewinning kan wel zes tot zeven uur duren, maar het resultaat is een buitengewoon hoogwaardig en natuurzuiver eindproduct.

9. Zijn alle prijzen inclusief BTW?

Ja, alle prijzen zijn inclusief BTW en worden in euro’s aangegeven.

10. Het kussen vertoont gebreken. Kan ik het ruilen?

Elk kussen wordt zorgvuldigheid geproduceerd. Mocht u meteen na het openen van de plastic verpakking een beschadiging of andere fout ontdekken, dan kunt u mailen naar: info@zirb.nl. Wij beoordelen uw bezwaar zorgvuldig en zullen hierover contact met u opnemen. Indien blijkt dat een kussen onjuist is geproduceerd dan kunt u het kosteloos retourneren en ontvangt u een nieuw kussen. Het is wel belangrijk om u te houden aan de wasvoorschriften, dan kan er niets misgaan.

11. Hoe betaal ik?

Betalen kan met iDEAL en Mister Cash/Bancontact en Sofortbanking. Met iDEAL en Mister Cash/Bancontact kunt u in een vertrouwde internetomgeving via uw eigen bank afrekenen.
Wij accepteren ook Visa- en Master creditcard via Paypal.

12. Ik heb geld overgemaakt maar nog niks ontvangen.

Bij een geldtransactie kan het enkele dagen duren voordat het bedrag op onze rekening staat. Wanneer u vindt dat het te lang duurt, neem dan gerust contact op met info@zirb.nl. En heel af en toe komt het voor dat onze productie vertraagd is, waardoor wij tijdelijk zonder voorraad zitten. Wanneer dit zo is, stellen wij u meteen op de hoogte van de verwachte levertijd.

 

© ZIRB 2018
Follow us on: